woensdag 2 april 2014

(2. Opvliegers) Het verlies van 20 biljoen schattige eitjes.

Bertram, mijn collega, die ik dus gisteren tijdens mijn opvlieger heb uitgescholden voor 'miezerig stuk vreten'….

Zie filmpje gisteren.
https://www.youtube.com/watch?v=iPaDSb-GX00

… heeft zich ziek gemeld. Ik heb onmiddellijk een grote fruitmand voor hem besteld en er een briefje bij gedaan:

'Het spijt me, Bertram. Ik had je nooit mogen uitmaken voor een miezerig onbeduidend mannetje. Maar Bertram het is niet makkelijk om vrouw te zijn en al helemaal  niet als je een bepaalde leeftijd hebt bereikt en je in de overgang zit.
Wel eens van gehoord ‘de overgang?
Je moet het zo zien, Bertram: ik ben 24 uur per dag ongesteld. Al twee jaar lang. Dat is dealen met 1000 liter bloedverlies, 1600 krampen, 12.567 opvliegers, 84595 hartkloppingen, 379.000 grijze haren, 888394 kilo spekvet, 5000000 rimpels en 20 BILJOEN gestorven eitjes die ik het leven had kunnen geven.
20 BILJOEN van die schattige IK-jes die de wereld er een stuk leuker op hadden kunnen maken.
En daar moet ik allemaal afscheid van nemen. Iedere dag weer. En dat verdriet is niet te dragen en mag ik dan alsjeblieft, Bertram me één keer laten gaan? Denk daar maar eens over na Bertram als je aan deze bananen en appels ligt te knabbelen. Dat jij het nog zo slecht niet hebt. Veel liefs van Susan.'

Ik hoop dat het weer goed komt tussen Bertram en mij.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten